Ingeborgdagene: program 27. april

Litteraturfestivalen Ingeborgdagene er et kulturarrangement med bredt fokus på kunst- og kulturmangfold, og på dagsaktuelle temaer som vekker engasjement og følelser. Tema for årets festival er Å være venner, fred, frihet, forsoning og fellesskap. 27. april er det gratis inngang for alle!

Kl. 10:00 og 12: Trespråklig eventyrstund - norsk, ukrainsk og kongolesisk

Kl. 12:00: Ingeborgvandring ved Hallvord Reiar Michaelsen Steen, Ole Ronny Tyseng og Nina Weensvangen. Oppmøte: Tangen skole

Kl. 14:00: Åpning av utstillingen «Stien til livsglede» med kunst av Björg Thorhallsdottir. Kunstneren forteller om egne verk. Petra Flesvik leser Mennesket. Fungerende ordfører Truls Gihlemoen åpner utstillingen.

Kl. 15:30: Bokbad. Marte Graff Jenssen i samtale med Lindis Hurum, generalsekretær i Leger uten grenser. Anita Bunes leser Annendagsfesten. Varighet ca. 1,5 time.