Ingeborgdagene: Konsert med Thomas Tvedt og Ivar Anton Waagaard

Litteraturfestivalen Ingeborgdagene er et kulturarrangement med bredt fokus på kunst- og kulturmangfold, og på dagsaktuelle temaer som vekker engasjement og følelser. Tema for årets festival er Å være venner, fred, frihet, forsoning og fellesskap.

Thomas Tvedt har en stemmeprakt og formidlingsevne som setter spor. Han ble for alvor kjent for det norske folk ta han i 2023 kapret andreplassen i «The Voice», der han deltok som programmets første blinde deltaker. Artisten kommer fra Randaberg kommune i Rogaland, og er utdannet ved Norges Musikkhøgskole. Med seg på piano har han Ivar Anton Waagaard, førsteamanuensis i akkompagnement ved Norges Musikkhøgskole, som har spilt på tallrike turneer, konserter og festivaler i inn- og utland.