Romanse-markering av Hans E. Kincks fødselsdag

Tid: 00:00 - 00:00
Sted: Fredheim
Konsert | Opplesning / foredrag

Ingeborg Refling Hagen Kulturhus – Fredheim markerer Hans E. Kincks fødselsdag hvert år. I 2018 inviterer vi til innholdsrik konsert.

Eivind Groven (1901-1977) var en nyskapende komponist med sterke røtter i norsk folkemusikk. Han tonesatte blant annet tekster av Hans E. Kinck.  Det er en sjelden anledning når nå publikum får høre noen av hans romanser framført. Svein Erik Sagbråten er en fremragende tenor med lang erfaring som solist ved den Norske Opera. Både han og akkompagnatøren Stian Alexander Olsen har innstudert romansene fra grunnen i anledning denne markeringen av Hans E. Kincks fødselsdag.

Magister i teatervitenskap Kristin Lyhmann, med lang erfaring fra Suttungteatret, innleder til tekstene og dramaene de er hentet fra.

Billetter i døra, inkludert enkel servering, kr.250