Grethe Schei utstilling på Fredheim – åpent hver helg!

Startdato: 13. mai 2017
Sluttdato: 25. juni 2017
Tid: 00:00 - 00:00
Sted: Kulturlåven
Omvisninger og arrangementer

Vi har den glede å invitere til utstillingsåpning lørdag 13. mai kl. 14:00 i kulturlåven på Fredheim. Utstillingen er en salgsutstilling med arbeider av Grethe Schei. Grethe Schei vil være tilstede ved åpningen, og det bli enkel servering og program. Utstillingen varer fram til søndag 25. juni.

Åpningstider: fredager 10-16, lørdager 10-16, søndager 12-16.

Grethe Schei (1949 – )
er  bosatt på Tangen, men kommer opprinnelig fra Kristiansund. Hun har sin utdanning fra malerlinjen ved Statens håndtverks- og kunstindustriskole og fra Statens kunstakademi i Oslo, der hun studerte under blant andre Ludvig Eikaas. Eikaas karakteriserte henne som en utpreget kolorist.
Grethe Schei er en produktiv kunstner som har hatt mange separatutstillinger, og har vært representert på en rekke kollektivutstillinger. De senere årene har hun bodd og malt på Kunstnerhuset i Svolvær om vinteren, og det er de spesielle blå- og grønn-fargene, lyset og vannspeilingen langs kysten, koblet opp mot barndomsminner fra Vestlandet som preger denne utstillingen.
Grethe Schei har også vært student hos Ingeborg Refling Hagen, og bodde flere år på Fredheim. Hun blir den første kunstneren som får utstillingsplass i Kulturlåven. Utstillingen representerer derfor også en liten milepel i foreningen Ingeborg Refling Hagen kulturhus – Fredheims arbeid med å gjøre stedet til et levende kultursenter.