Bli med på «Je vil hem att»

Je vil hem att” – nytt uteteater på Utvandrermuseet!

11. og 12. september settes det opp et helt nytt utendørs musikkteater basert på Ingeborg Refling Hagens tekster på Utvandrermuseet i Ottestad. Sanger Bernt Ola Volungholen har manus og regi, og sammen med komponist Wollert Krohn-Hansen utvikler han ny musikk for et profesjonelt teaterorkester. På scenen sammen med Bernt Ola står Anna Sundström Otervik, Andreas Dillerud Olsen og Johanne Kippersund. Og kanskje du?

Forestillingen «Je vil hem att» er en av storsatsingene i 125 års-jubileumsåret for Ingeborg Refling Hagen. Stiftelsen Ingeborg Refling Hagens Kulturhus Fredheim står som arrangør for oppsetningen, med Stange kommune og Utvandrermuseet som gode samarbeidspartnere. Det er nettopp utvandringen til Amerika som ligger som tematisk bakteppe i forestillingen, som er satt til mellomkrigstiden. Vi møter både de som drømmer om å reise ut og savner de som har dratt, og de som lengter hjem. Hovedvekten av tekster er hentet fra Refling Hagens diktsamlinger «Je vil hem att», «Vårvåt lørdagskveld» og «Elva flyt så stille».

STATISTER OG KORISTER SØKES!
Nå er vi på utkikk etter korsangere og statister til de store scenetablåene! Statistkoret skal bestå av 15-20 personer, og vil være med på flere musikalske nummer og ha mindre roller i stykket. Det vil bli et par prøvedager i juni og produksjonsperiode fra 31. august. Alle mellom 15 og 100 år, som har noe sang/scene-erfaring og synes dette høres spennende ut er hjertelig velkomne til å søke. Bare send en e-post med noen linjer om deg selv til johanne@kippersund.no innen 10. mars!

Forestillinger:

11. september kl. 18:00